Sabtu, 28 Agustus 2010

nak bagitau sikit aje

kau nak berkawan dengan aku tapi kau tak ikhlas kau anggap kau bijak kau anggap kau yang terbaik kau anggap kau ahli syurga kau anggap kau dah cukup bagus tapi sebenarnya kau langsung tak bagus pun.


untuk apa kau berkawan? boleh tolong kau waktu susah? boleh bagi pinjam duit waktu kau memerlukan? boleh pergunakan? boleh angkat kau jadi pembesar negara nak meraih sokongan nak dapat projek? bikin nama kau disanjung dipuja? ini jahanam punya kawan, kawan jenis ini kawan waktu ada saja, kawan jenis ini memang pandai bodek, kawan jenis ini memang pukimak


pada mata penglihatan batin aku dapat tengok kawan2 jenis macam ni, aku bukan la baik sangat pun, hidup lintang pukang jugak tapi bab berkawan ni aku sangat ikhlas.


kita bukan baru kenal sehari dua dah bertahun susah senang sama2 tapi mengapa ada rasa tak puas hati lagi diantara kita. aku yang kurang ilmu kau yang terlebih tahu jadi sangat bangsat la kalau perangai kau macam yang aku sebutkan diatas tadi. kau tak mengajarkan apa yang baik yang aku mau pelajari dari keterlebihan tahu kamu itu. bahkan kau yang lebih tahu pula seakan jahil pada hati nurani kau sendiri.


3 komentar:

  1. Sapa pulak laaaa... yang ekau kenen2 jang ooiiiii...

    BalasHapus
  2. dalam list kawan bro isa mesti ada yg jenis gini juga kan, sapa makan cili terasa la pedasnya haha kalau tak berubah jugak tak tau la nakap cakap apa lagi

    BalasHapus
  3. siap post friendship song!

    BalasHapus

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog