Senin, 20 September 2010

surat buat penguasa dan bapak menteri (PM)

wahai penguasa dan bapak menteri tolong majukan kuasa internet diseluruh tanahair malaya ini supaya rakyat dapat menikmati jaringan jalur lebar yang sangat meluas dengan aman dan tak marah marah pada kerajaan. kerajaan jangan nak cerita pasal rukunegara dan satu malaysia yang bangang tu saja..kami mahu kuasa internet diseluruh malaya ditingkatkan keparas maksima. supaya rakyat dapat mengetahui berita2 terbaru..bukan berita hari semalam punya. kami mau keselesaan dalam melayari internet diseluruh malaya/tanahair kami.


SEKIAN SAJA BUAT PENGUMUMAN DAN PENGETAHUAN BAPAK MENTERI SEMUA, KAMI DI KAWANSAN LUAR BANDAR MAHU KUASA INTERNET DITAHAP MAKSIMA.

Sabtu, 18 September 2010

lu sapa gua sapa

aku suka buat apa yang aku nak buat ikut hati aku, jangan ada yang melarang. kalau kau rasa aku buat benda2 yang pelik kau tengok ajer sudah. aku bukan budak kecil lagi kau nak itu dan kau nak inikan..aku nak masuk neraka ke nak pergi ke syurga ke itu aku punya hal .. hidup aku, aku yang tentukan sendiri..


MERDEKA!!

Selasa, 07 September 2010

dan akhirnya ..

Akhirnya sampai juga kepenamat, mana yang puasa yang tak puasa semua berhari raya. macam sambut kelahiran, macam sambut bayi..memang suci bersih.


malam pula hujan gerimis...aku la yang sedang menuliskan sesuatu buat hari hari akhir ramadhan.


pung pang bunyi mercun..tengah tengah malam ada lagi budak2 main mercun..sini kawasan bandar mana ada orang pasang pelita dimalam tujuhliku, tak nampak satu pun dikawasan perumahan tempat aku tinggal ni..ajaib..iyalah akibat pembangunan!!


lampu jalan terang benderang nak buat apa pasang pelita lagi..


hutan ini telah habis, telah habis akibat pembangunan, semuanya tingal kenangan malam tujuh liku telah berlalu. kertas pena dan tinta ... selautan kasih sayang aku ucapkan.



disana banyak aku temui arti kehidupan... embun pun turun ditempat yang sama.. jiwa yang sekecil ini kunyalakan lagi cinta.






video

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog