Selasa, 01 Juni 2010

sayap sayap cinta bagaikan cenderawasih

''sayap sayap cinta bagaikan cenderawasih''


...nyanyi jiwa bermain dengan bahasa yang membuyar dalam kebahagian saat batu batu jalanan dibakar mentari dan saat rerumputan dan pohon pohon dibasahi hujan...ratusan gerak laku sang pemerintah amat kabur, gejalanya darah terhamburan menitis kebumi lagi...turun kelautan dan diserap kecelah celahan pasir pantai laut mati.


bunga bunga patah separuh hati, padang padang yang luas mendendami perlakuan gila para amir,
penguasa sudah muntah dengan kata kata kosong tak bererti lalu jalan terakhir adalah perang.


pagi selepas sahur semuanya baik baik sahaja, meskipun ada rencana tadi malam untuk menguruskan 15 mayat yang 7 daripadanya kanak kanak, laki laki 3 dan perempuan 4, mati tertimbus batu batu konkrik tertusuk besi dan semuanya hilang nyawanya akibat ledakan para zionis.


hari ini aku menguatkan kesemua pancainderaku, tak mau tertinggal dalam kusam langit yang berdarah dendam, biarkan saja semuanya berjalan seperti biasa...bukan kah kita tidak punya apa apa lagi, meskipun harapan damai tak putus putus dihamburkan melalui hati melalui memorandom melalui persidangan bangsa sejagat malah ianya sering saja dirobek dinyah ertikan sebagai pencetus api dikalangan kesatuan bangsa...dan akhirnya jalani terus kebiadapan ini, juga pertimbangkanya sebagai teman kehidupanmu.

3 komentar:

  1. binjidan,

    bukit kalau disalak aje biar seribu anjing pun, takkan runtuh.

    Orang Islam bukan tak boleh kaya
    mohon saja pd Allah Subha Wataala
    ada jalan ada cara,
    tapi bila sudah kaya depa lupa
    kononnya mahu tambah laba
    bina hidup bahagia ceria
    dosa pahala kemudian kira
    biar orang lain menderita.

    BalasHapus
  2. selalu selalunya begitu pak hashim, tapi sya yakin jika dikirinkan laba pada sya suatu hari nt sya akan gunakan kejalan kebaikan manusia sejagat

    BalasHapus
  3. lama tak singgah. layout baru. :)

    BalasHapus

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog