Sabtu, 13 Februari 2010

Kitab Pati Rahsia (Versi Bahasa Melayu Rumi)

Di dalam kitab " Pati Rahsia " karangan Allahyarham Datuk Paduka Perdana Menteri (Gelaran Menteri Besar)Kelantan dalam tahun 1930an, ada menerangkan khadam-khadam ayat ini yang merupakan makhluk atau tenaga yang menjaga ayat-ayat ini.

Pengarangnya seperti tercatit diatas adalah salah seorang ulama besar di negeri Kelantan dan seangkatan dengan Tok Kenali dan kawan karibnya.

Kandungan Kitab Pati Rahsia :

- Prakata
- Nama Allah Yang Maha Besar Lagi Maha Tinggi
- Fadilat Fatihah
- Fadilat "Qul huallahhu ahad"
- Kelebihan Surah Al-Ikhlas & An-Nas
- Fadilat Ayat Al-Kursi
- Ketika Yang Mustajab Berdoa
- Syarat-Syarat Dan Adab Berdoa
- "Ayat Lima"
- Kaifiat Bagi Mendapat Mimpi
- Hizbul Bahr
- Fadilat Dua Ayat Surah Baraah
- Fadilat Selawat
- Fadilat Surah "Inna Anzalna"
- Jalan Ilmu Nafas
- Ayat Tujuh
- Fadilat Surah "Inna A`taina Kalkausar"
- Fadilat Surah Wadhuha
- Fadilat Surah Alam Nashrah
- Fadilat Kalimah At-Tauhid
- Fadilat Yaasin
- Fadilat Surah Al-Waqiah
- Fadilat Surah Al-Mulk
- Hizbun Nasr atau Hizbul Qahr
- Nama-Nama Allah: Al-Mungni, Ar-Razzaq, Al-Fattah
- Kerana Orang-Orang Zalim
- Al-Haq
- Al-Latif
- Mahabbah "Bagi Mendatangkan Orang Yang Dikehendaki"
- Doa Nabi Isa Menghidupkan Orang Yang Mati
- Riadah Ayat Al-Kursi
- Bersahabat Dengan Jin Mukmim
- Riadah Surah Al-Jin
- Doa Membukakan Hati Seseorang Supaya Kasih Kepada Kita
- Riadah "Qul Huallah Hu Ahad"
- Riadah Ya Kariim Ya Rahim
- Khalwat Amalan Huruf Jim
- Kelebihan Doa Burhatiah
- Peringatan Mengamalkannya
- Ayat Lima Belas
- Hizbul Birri
- Hizbun Nawawi
- Kaifiat Memberi Salam Kepada Qutbul Aqtab
- Kaifiat Memberi Salam Kepada Rijajul Ghaib
- Pihak Ada Padanya Rijajul Ghaib (Masa Peredaran Mereka Dari Satu Pihak Yang Lain)
- Faedah
- Faedah Yang Amat Mustajab
- Al-Malikul Quddus
- Syabshah Abu Riyah
- Hari Ahad
- Hari Isnin
- Hari Selasa
- Hari Rabu
- Hari Khamis
- Hari Jumaat
- Hari Sabtu
- Hitungan Mengetahui Tabiat Seseorang Dengan Jalan Buruj Dan Bintang-Bintang
- Bilangan Huruf-Huruf Alif, Ta Hingga Akhir
- Pasa Mengetahui Rahsia-Rahsia Segala Huruf, Khadam-Khadam Dan Khalwatnya.
- Rahsia Huruf Alif
- Rahsia Huruf Ba
- Rahsia Huruf Jim
- Rahsia Huruf Dal
- Rahsia Huruf Ha
- Rahsia Huruf Wau
- Rahsia Huruf Zai
- Rahsia Huruf Ho
- Rahsia Huruf Tho
- Rahsia Huruf Ya
- Rahsia Huruf Kaf
- Rahsia Huruf Lam
- Rahsia Huruf Mim
- Rahsia Huruf Nun
- Rahsia Huruf Sin
- Rahsia Huruf `Ain
- Rahsia Huruf Fa
- Rahsia Huruf Shad
- Rahsia Huruf Qaf
- Rahsia Huruf Ra'
- Rahsia Huruf Syin
- Rahsia Huruf Ta
- Rahsia Huruf Tsa
- Rahsia Huruf Kha
- Rahsia Huruf Dzal
- Rahsia Huruf Dhad
- Rahsia Huruf Dzha
- Rahsia Huruf Ghain
- Pengenalan Khadam Hari-Hari Yang Tujuh
- Kaifiat Berjumpa Dengan Jin-Jin Dan Mendengar Suara Mereka Itu.
- Pada Mengetahui Huruf-Huruf Ramal Tetapi Tidak Dinyatakan Garisan-Garisan Rajahnya
- Faedah Yang Amat Besar Bagi Menyenangkan Hati
- Kaifiat Doa Zalzalah
- Faedah Bagi Memajukan Berjual Beli Dan Meluaskan Rezeki.
- Peraturan Mendapatkan Khadam-Khadam
- Bagi Menghapuskan Cinta Berahi Kepada Siapa-Siapa Pun.
- Khasiat Burung Belatuk Cerang
- Penyudahan

*Syarahan atau karangan kitab ini ditulis dalam tulisan rumi manakala ayat-ayat quran tidak diubah atau diterjemah..


kitab ini dijual terlalu mahal dan tidak setanding dengan ilmunya...


harga 110 semenajung mlaysia
sabah serawak 120
dan brunei 150



fuck kapitalis.............kalau setakat sebegitu saja ilmu dalam kitab ini ia layak dijual dengan harga 10 ringgit saja

20 komentar:

  1. BEST menjual ayat ayat ALLAH,,,,,,,,,,,,,, betapa hebat nya muslim yg berfahaman ZIONIS.. dan terlalu ramai muslim yg berfahaman ZIONIS di ONEMALAYSIA ni,,,,, tak caya tanya lah NikBinjiDan,, hahhaha

    BalasHapus
  2. kat mana nak beli ni? macamana nak oder...macam menarik

    BalasHapus
  3. ada yg free tak?

    BalasHapus
  4. ye la mcamna ye nak beli..email sy slash7679@yahoo.com.my

    BalasHapus
  5. kitab al-quran aku nk sebuah...esok postkan kt umah aku...

    BalasHapus
  6. hanya ahli sahaja yang faham rahsia al haq...sabarlah

    BalasHapus
  7. aku pn ada kitab pati rahsia versi jawi.. tapi apasal kaut untung tinggi sangat jual versi melayu? kt toko buku pun x sampai rm10

    BalasHapus
  8. aku pernah beli buku ni kat Jaafar Rawas KB dengan harga RM1.50 edisi tulisan jawi,kulit hijau, bila tgk org jual sampai ratus-ratus naik menyampah lak..apa yang ada dalam buku tu bukan boleh diamalkan semua orang, setakat pengetahuan jer..duk cari balik buku tu nak beli semula,yang lama ada org pinjam x hantar balik..

    BalasHapus
  9. Kitab ni lah yang dijual oleh si mustaqim dalam versi rumi RM70 atau ebook RM50. Senangnya nak buat duit. Mula-mula cari buku/kitab milik orang lain yang ditulis jawi, lepas tu tukar jadi rumi, lepas tu taruh harga ikut suka hati. Supaya nampak bagus, dikatakanlah kononnya sebahagian hasil jualan didermakan ke Tabung mMasjid Nur Ehsan. Sebahagian tu berapa RM5 dari RM50 ?

    http://klinik-muallij.blogspot.com/2010/11/gila-isim-tetak-emak-sebuah-fitnah.html
    http://www.lelong.com.my/kitab-pati-rahsia-85931948-2011-08-Sale-P.htm

    BalasHapus
  10. Nilai ilmu tidak terletak pada harga,....kerana aku pernah terbaca/baca satu cerita dari ulamak Tasauf....jika mahu memiliki sesuatu itu,jangan ditawar harganya(tiada tawar menawar)kerana Dia yg menetapkan nilainya. Jika rasa mahu beli/memiliki...beli dan miliki sahaja. Jika tidak mahu....diam lebih baik. Kerana ayat quran tidak boleh di jual beli.....soalan saya,....Quran yg kalian baca sekarang, adakah dibeli dari toko buku?......bagai mana jika saya katakan..menjual ayat quran itu salah, namun yg membelinya bagai mana?...jika begitu, membeli tidakkah dikira subahat?..jadinya..terserah individulah....

    BalasHapus
  11. Ramai orang, bila rasa berilmu..banyak cakapnya, sedang yg dinilai bukan cakap tetapi perbuatan dari cakap..janganlah kita cakap apa yg kita tak buat....kelak meruntun dosa.(jika ada antara kita yg boleh dapatkan kitab dengan harga 0.00 $ alhamdullilah.......silalah berikan pada kawan kawan secara percuma)...jika ada yg menjualnya dgn harga yg mahal....tidak perlulah membelinya jika tidak mahu........asalkan jangan dijadikan isu berbalah.........jika tuan punya buku kata, separuh dari nilai itu akan disedekahkan..itu antara dia dgn Allah...tak elok kita menghukum dan mempertikaikan berapa yg mahu deberinya......akhir kata, maaf jika tersalah bicara, saya ni bodoh lagi daiff.assakum wbt.

    BalasHapus
  12. salam.....pat..pat nya sapa dapat dia punya..dia telah berusaha mencantikkan dan menambah buku ini menjadi lebih menarik serta kemas...kalau rasa-rasa banyak ilmu...lebih baik diam dari..berkata-kata...wassalam

    BalasHapus
  13. Sebaiknya carilah guru yang berpengalaman dan telah mengamalkan kitab ini. Dan pastikan guru itu menjaga syariat Islam dengan sebaiknya...

    Sekadar pandangan....

    BalasHapus
  14. nak cari kat mne buku nie...

    BalasHapus
  15. nak cari kat mne buku nie...

    BalasHapus
  16. kepada penjual kitab peti rahsia, sila email saya cara pembayaran email saya nightkidz277@hotmail.com

    BalasHapus
  17. TIDAK PERLU BELI CARI JER KAT KELANTAN ADA BANYAK KITAB NI KAT SEKOLAH-SEKOLAH PONDOK.

    BalasHapus
  18. boleh download freelah bro-bro. Buat apa beli. Carije kat internet pasti jumpa tempat untuk muat turun tu. Mustaqim dah bagi free sebenarnya. Kalau beli buku tu upah dia tukar jawi kerumi.

    BalasHapus
  19. Hebat hebat,,saya fahamlah,karena ITU kitab hasil saduran dari kitab syamsul ma'arif al kubro

    BalasHapus
  20. PM sy. Sy nk beli.
    penjejakneraka34@gmail.com
    0142347856
    Lim Yi Jia

    BalasHapus

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog