Selasa, 05 Januari 2010

aku musik dan khayalan 13


sebenarnya aku masih disini, mengharapkan perubahan demi perubahan dalam hidup. kalau dulu tak reti main gitar tapi sekarang dah reti, tapi masih juga kena banyak praktis. benda yang kita minat ni kena buat hari hari, menyanyi melukis main musik membaca menulis cumanya ilmu dari tuhan ni bukan boleh paksa paksa masuk dalam jiwa, ianya kerana kita suka buat, itu pilihan kita atau memang itu yang kita punya kelebihan.



satu masa dulu kita dibawah sangat sangat langsung tak ketahuan langsung tak punya arah tujuan cumanya kita dapatlah keseronokan hidup yang tak ketahuan tu tapi sampai satu masa kita feedup dengan itu itu saja, hari hari mengadap rutin yang sama. bangun tidor pergi menoreh misalnya tak menoreh tak de duit la pulak, lama lama kita bosan. itu bukan apa bosan tu untuk kita memilih jalan lain untuk menambah pengetahuan dan pendapatan untuk memajukan diri tapi kalau berfikiran sempit alamat jadi katak bawah tempurung la kita.



bila sampai kolumpo je mata jadi rambang, pompuan banyak yang telanjang huru hara reformasi drug adict mat rempit mat dan minah clubing mamat poyo gayboy lesbian dan orang ugama yang macam cibai, bunuh rogol dan macam macam lagi la tak keruan sungguh. nak cakap sikit pasal politik tapi politik macam haramjadah nak cakap apa dah semak buat kepala lagi semak nak berbusking pun dah tak senang. tapi aku peduli apa, aku buat lagu hentam kerajaan yang korup tak kira la pas dap umno mic pkr ke sampai datuk bandar kolumpo yang baru ni ambil tindakan tak bagi kitorang busking kat pasar seni hanya kerana lagu lagu yang mendidik rakyat, pajadah dia ingat kitorang takut nak nak pulak aku la mana ada rasa takut. aku suka aku pg busking lagipun aku sekarang ni banyak undangan mengamen dimerata tempat jadi kurang sikit la kalau ke pasar seni tu. tapi sesekali aku buat gila juga sebab best sebenarnya busking kat situ.



soal nya sekarang apa yang korang suka buat korang buat aje. jangan buat yang tak baik sudah biar baik baik saja ok.






aku apa peduli










3 komentar:

  1. aku dah mula rindu sama itu puteri LRT la bro..
    lu sambung lg la..

    BalasHapus
  2. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog