Rabu, 02 Desember 2009

Bola sepak Bowling dan GOLF

Bola sepak tergolong dalam ketegori sukan yang berprestige bagi sesetengah orang tapi bagi aku ia tak ubah seperti menendang kepala musuh masuk kedalam gawang gol, begitu juga dengan golf, bola akan dipukul dan dipukul dan dipukul sampailah bola masuk kedalam lubang yang dikorek sedalam sejengkal lebih sikit.


Kepuasannya hanya apabila kepala tadi menerjah gawang setelah dikelecek ditanduk diterajang dilontar digentel oleh sianu A dan dipasing kepada sianu B kemudian ditolak kepada sianu C sampailah kepada keseluruhan 21 pemain semua harus merasa menendang kepala tadi dan cuba sedaya upaya kekuatan kesebelasan utama pemainnya memasukkan kepala tadi kedalam gawang gol juga barulah merasa puas akan pemainan bola sepak itu tadi.


Anda boleh la bayangkan bola tadi seperti kepala sesiapa saja musuh anda.


Ok berbalik kepada golf pula, tiger wood telah membayangkan bola golf yang dipukulnya itu seperti kepala bininya yang selalu minta lebih-lebihan. Atau boleh saja dikatakan dolah badwi memukul kepala mahathir yang selalu merengek rengek meminta yang bukan-bukan dari kekuasaan pimpinan partinya yang dulu atau Anuar brahim yang memukul kepala najib nazak supaya terus masuk dalam lubang yang dalamya lebih kurang sejengkal lebih sikit dengan menggunakan kayu golf yang berharga 3 hingga 5 ribu ringgit malaysia sebatang.


Apa kata anda?


Tentang Bowling pula agak berbeza sedikit, tapi masih tetap dalam ketegori bola cuma ianya mempunyai tiga lobang untuk ibu jari, telunjuk dan jari tengah kamu atau jari-jari mana saja yang kamu rasa selesa. Berat sebiji bola juga berbeza. Ianya berperanan lagaknya seperti Che Guevara yang cuba menumbangkan kerajaan batista di Cuba mexico. 10 pin mengandaikan bahawa 10 ribu tentera fulgencio batista yang cuba ditumbangkan oleh seorang Che Guevara yang datangnya dari Argentina itu.


Jadi apa saja andaian kamu terhadap sukan ini terpulang pada pemahaman kamu sendiri. Apakah kamu mahu menjadi seperti bola yang ditendang dilontar digelecek kesana kesini dan akhirnya masuk gawang dengan cara freekick atau sepakan penalti atau menjadi bola golf yang dipukul dan dipukul dan dipukul sampai masuk kedalam lubang yang dalamnya sejengkal lebih sikit atau menjadi bola Bowling yang cuba menjatuhkan 10 orang pengawal yang menghalang laluan kamu.





Hisap rokok minum kopi dan fikirkan.




sesungguhnya aku tak mahu menjadi bola-bola itu. :D

3 komentar:

  1. apa2 pun matlamatnya nak masuk lubang...ahak..ahak..wa minum kopi rasa telo

    BalasHapus
  2. Bro.

    Main bola lisut jelah...

    Tak pun layan lucky ball

    BalasHapus
  3. suka main gasing masa kecik yang dibuat dari batang jambu batu

    BalasHapus

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog