Rabu, 11 Mei 2011

Dari seorang hamba kepada Raja

Lelaki dengan rantai dileher bersama group minum-minum ditepi jalan lima jam 3 suku 1.32pg waktu malaysia..datang tiga orang polis preman menaiki motosikal.

abang berger dering semacam, ada Bau keluar dari dapur .. aroma bersatu bau sedap campur bau berger sama mayonis.


dalam arena warna warni berbagai.. macam pelangi


banyak kereta mewah milik kerajaan setan tak bayar saman tak bayar tol tak bayar cukai jalan...meskipun rembat 230kmj


ooooooohhhh mak ai bingit jentera buat jalan, datang awek cun aku tegur "hai dik nak beli berger" ermmm dia senyum jauh dibelakangnya seorang lelaki berseluar paras lutut, tak macho tapi oleh kerana salah pilihan si gadis manis lelaki seluar separuh lutut mengiringi sampai kemeja yang kosong makan berger dan beredar.

Aku bersama teman sabah dan dua orang polis berpangkat ASP menghirup minuman biasa yang semua orang suka minum.. tapi kami masih teguh punyai nilai moral yg tinggi membicarakan masa depan, gagah jalani hidup. kami bincangkan soal sampai kemana mabuk ini akan membawa kami lalu ianya terang dan jelas kami saling bertukar pendapat yang membuahkan keinsafan dalam diri, mencari yang mulia dan terus mabuk ini membuat kami saling akrab menilai sampai kemana kasih sayang yang maha Esa, harus kah kami disambar petir kerana kami ingin benar mengubati tubuh kami yang sakit dan penuh dengan darah yang hitam dihati kami!!


Jadi langkah pertama yang kami persetujui adalah tetap berpegang teguh pada iman dan akidah mengEsakan Allah S.W.T.


tiada yang lain meskipun berdosa.


ya memang benar berdosa minum arak berdosa jika kamu berzina berdosa juga jika kamu menempelak ibu bapa kamu, tapi dosa yang paling besar adalah bagi PEMERINTAH yang hanya tahu duduk makan dan tido..


Terang2 disini yang aku maksudkan dengan pemerintah adalah bukan PM atau tan sri atau datuk atau adun galas tapi RAJA-RAJA melayu. Raja2 bodoh ini semua adalah virus yang membunuh rakyat dengan keinginannya sendiri hinggakan kami ingin mengetahui apakah yang mereka suka buat apabila mereka dalam kemabukan.. Ya sudah pasti BURIT yang mereka pikirkan yakni memuaskan nasfu selepas mabuk mabukan tapi kami tidak! kami membicarakan soal bagaimana tuhan memilih kami disini. kami membicarakan soal kecantikan bukan kekal dan semuanya yang kami lihat indah dimata saat ini adalah FANA.


rupanya yang tingal hanya gelas2 yang kosong cerah dan jernih, bagaikan tiada pernah dipenuhi.

2 komentar:

  1. Glas kalau penuh biasanya tidak berkocak kecuali yang separuh penuh. Gelas kosong nampak jernih tentunya tak berguna langsung.

    BalasHapus
  2. Nik,

    Di selatan tanahair ada satu istana jadi muzium pasal koleksi raja. Salah satu bilik dalam muzium ini penuh dengan koleksi gelas dan botol arak. Saya ternganga melihatnya. Nasib baik anak saya tak tanya lebih lebih kenapa raja dia ada koleksi gelas begitu banyak.

    BalasHapus

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog