Sabtu, 06 Juni 2009

sipetang yg santai bersama seorang iblis......

poi pokan naik basika,tongah hari tongah panehh...haha gitu la gaya nya bila beralih ke negeri sembilan..lagu ni kna nyanyi jugak sbb apa aku tak tau..mybe sbb awek yg mintak kot..hahaha..

lihat lah dalam gambar tu bertapa santainya pengunjung2 yg datang berlibur ke p.D bila hari cuti..ponoh sosak la ha..yg mana datang dari jb,singapura,melaka dn lain negeri lagi..ada cina melayu india bangla..semua santai .. sambil menikmati laut yg terbentang luas anak2 kecil yg berlari telanjang dada ibu2 yg penuh bangga menayangkan emas dan perak dileher dan lengan2 mereka,,bapak2 yg pening kpala nk cari tempat parking sbb takut kna saman dgn penguasa trafik..lagu2 pun santai smacam jerr tp sesekali gua taruk jugk lagu yg parah skit biar diorg ni terbiasa dgn lirik yg berat dan penuh mesej..

terang bulan bersatu dlm hijaunya langit
harum kesucianmu..dicemar penyalahgunaan kuasa
aku bukanlah tuhan mutlak yg paling muktamad
DIA sesungguhnya tahu..
agama sudah dijual ketangan-tangan jahanam
agama hanya menjadi pekakas
jual beli laba niaga..

pembunuhan demi pembunuhan
memutarbalikkan fakta
yg selalu mereka dengungkan
haruskah kita hanya diam

marilah kita bertindak balas
bereaksi atas keadaan yg mendesak penciptaan
meninjau-ninjau sekeliling
dan benarlah pohon yg berzikir...

p/s;trima kasih buat rahmat dan fendi..krana bnyak membantu dlm lirik2 aku..

5 komentar:

  1. bro,
    tajuk entri gegar!

    BalasHapus
  2. bagus lirik ni nik, aku kagum dgn penciptaan KAU

    terang bulan bersatu dlm hijaunya langit
    dan benarlah pohon yg berzikir...

    BalasHapus
  3. waduh, tak dapek nak meniup blues harp di nogri otai blues harp

    BalasHapus
  4. Perghhhhhh!!! Terang Bulan..ha..ha

    BalasHapus

nik jidan

nik jidan
1

kudrat

rasa

Pengikut

Arsip Blog