
Sabtu, 02 Januari 2010
Kamis, 31 Desember 2009
salam 2010
ini semboyan untuk tahun baru 2010..boleh blah semua parti politik yang menganjurkan parti perkauman, bagi aku tak ada kaum yang lebih mulia semua kita sama saja dimata tuhan, tuhan bukan diakal tapi dihati kata sorang sahabat ahhh korang pun bukan tau apa pasal tuhan tapi kalau hantu korang tahu la rupa bertaring bertanduk muka setan macam haramjadah enjin pesawak hilang buat apa nak kaji tapi kalau tak kaji ada masaalah lah dalam pentadbiran najik rajak.
bagi setahun yang telah berlalu aku sibuk memenuhi undangan demi undangan kemajlis formal tak formal semua aku ikut, ada sampai ke perak dengan lantera jiwa mat saman kati perak expres, kenegeri sembilan ke hotel hotel ke pelancaran album ke TAF ke frinjan ke rock the world dan berbagai lagi program rakyat.
rakyat sibuk dengan rencana buat program alhidayah ala puisi nasyid kalau banyak lagi undangan ke majlis baca sajak aku ikut kehotel pun aku ikut bayaran tak seberapa janji hati muda hati senang tak terikat dengan goment sapa nak larang aku berlagu bernyanyi sampai tengah malam sampai subuh dapat duit balik hati senang tak payah pikir apa jadah lagi malaun nak bikin protes bersih hindraf jerit reformasi menentang I.S.A aku sapu aku bebas bukan ada sapa yang larang malahan KDN pun tak mampu nak buat aku jadi macai ikut kata diorang bahkan polis pun tak mau ambil aku masuk balai pasai bila tengok muka aku dengan rambut janggut dan misai pun diorang dah cuak tapi aku dengan makwe aku yang banyak pun aku layan semua, ye aku bebas tak payah nak ajar aku macammana nak bebas sebab aku memang dah bebas lagu lagu aku pun bebas didengar oleh orang banyak sampai ke rusia kejepun keaustralia keindonesia banyak negara banyak orang dah dengar material aku melawan penjajah yang korup penjajah yang macam haramjadah, sampai aku dapat masuk star ikut KL sing song writer tapi duit tak bayar lagi entah bila diorang ni nak jujur pasal payment pun aku tak tau la.
meor ada menulis pasal aku kat era pakatan..rosnizam mahat pun ada buat review pasal aku kat suara keadilan, sapa aku? aku menyanyikan lagu rakyat lagu cinta maut bukan macam sinaganaga sebut pasal asmara tapi asmara apa yang dia tau tu tak sama macam yang aku maksudkan aku bukan sebut pasal cinta kecundang macam cinta tiga segi sampai boleh bunuh diri tapi aku bikin lagu pasal jiwa pasal hidup orang marhaen pasal alam roh pasal politik pasal haramjadah hidup ni memang haramjadah. yang korang tak paham itu bukan aku punya pasal itu korang punya pasal la.
bikin hari hari seni bukan mudah bukan kosong bukan macam yang korang tafsirkan itu sebab la kalau aku bikin lagu biasa biasa jer tapi apa yang aku nak tonjolkan bukan yang diluar tapi yang didalam. sila bodek la aku dengan puji pujian korang aku sikit pun tak heran aku bukan ego tapi aku tahu puji pujian tu untuk tuhan saja manusia ni tak layak dipuji sebenarnya, aku suka kalau dolah jones bikin apa yang dia suka sebut dan dia suka perkatakan dalam blog dia sebab memang itu buat aku muhasabah diri buat aku tahu diuntung bukan macam sitanggang yang menghina ibu sendiri tapi yang sebenarnya manusia tu tak perlu dipuji dan dipuja sampai esok hari dia akan pergi menemui penciptanya innalillahiwainnailaihirojiuunnn...
bila hari esok korang tahu sapa yang menyanyikan lagu lagu kebenaran korang baru mengerti apa yang ada didalam hati seorang pemikir.
cinta tak dapat lepas dari kehidupan manusia sejagat itu kebenaran dah motif utama dalam hidup, kalau cinta sudah hilang dari hati kita bermakna kita fana dan boleh juga dikatakan kita sudah gila atau tahap wali tapi selagi kita hidup bercintakah kita sebab kita cinta pada kehidupan. bahkan sipenagih dadah sekalipun masih bercinta dengan hukum kejadian hidup, mahupun pelacur dan pemabuk penghabis harta rakyat bahkan perompak sekalipun masih mengenal cinta dalam kehidupan cuma yang membedakan kita adalah baik dan jahat.
mau masuk syurga buat lah baik mau dikasihi orang berbuat baik lah sesama manusia mahu ada pengaruh juga berbuat baik lah sesama manusia bukan ada kaum atau bangsa yang lebih mulia tapi cuma ada kita yang ditinggalkan oleh keturunan yang terdahulu. sampai pada satu titik kita akan menemui ajal atau kita akan balik pada yang punya segala galanya ini.. hidup hanya pinjaman.
tuhan ada tapi tiada, tuhan wujud tapi tidak wujud, tuhan lebih hampir dari urat kerongkong kamu tapi tak dapat dilihat tak berupa dan tak berbentuk.. malahan tuhan itu kita yang berdiri dibumi yang nyata dan dilangit yang kita junjung.
jadi untuk tahun 2010 aku jadikan semalam yang berlalu sebagai hidayah pada setiap apa yang aku lakukan dalam hidup dan lebih mengenal apa itu aku dan siapa aku.
Rabu, 30 Desember 2009
selamat tahun baruu
Sabtu, 26 Desember 2009
sumbang rOck The wOrld
aku ke RTWorld tengahari tadi dengan nan dan meor, nan bawak anak dia bantu angkat barang maklumlah semua dah otai tulang dah reput kena la pakai kadam kecuali aku yang masih boleh pikul amp laney lagak badang. Sampai je tempat parking kedengaran bunyi macam dunia nak kiamat, sebuuu je ada rupa kahlua import dari mexico tapi kahlua ni tak lah hensem sgt dia rasa kopi, manis dan lazat, yang masaalahnya sekarang ni bunyi yang aku dengar tu tak lazat macam kahlua.
haihhh..
Zul.. fadli..diva dilla sara pun ada, jual tiket efek rumah kaca jual buku jual keranda, jual majalah perak darul katun dan beberapa helai tshirt yang muda mudi suka pakai.
aku tengokkan je lagak anak2 muda layan musik, pecahhhh.......
sama macam aku masa dulu dulu kala waktu umur belasan tahun.
parahhh yeop, 3 stage nye tu, memang organiser macam dah tak de negeri lain lagi nak buat rock the world. hancur hancur...lingkup yeop bior nye lingkup..kalau aku jadi organiser, aku akan buat kat JB satu sebab rakyat selalu dahagakan musik disana, penang satu dan kay el satu ha kan bagus...apa tak bagus ke cadangan aku tu. satu hari ada tiga negeri buat konsert rock de world, tak bagus ke?
jadah..korang faham apa aku cakap
tinjau punya tinjau kitorang jumpa bost TM yang ada awek gebu putih ntah cina ke melayu tak pasti boleh la dikatakan 1malaysia sebab semua cantik cantik tapi kurang senyumnya mungkin sebab bahang panas yang menyerap sampai kepakaian dalam mereka yang lembab dibasahi peluh.
nan tercari cari organiser yang menguruskan pengamen, meor dah naik gila..bini ku oh biniku yeop sabor yeop kata aku....setelah diluku oleh nan lima kali organiser yang macam aw aw tu baru comfirmkan tempat kitorang bebusking, dan dan tu juga mamat tu nak bayor tapi meor kata bior le keme keme ni mengamen dulu dah siap mengamen boleh la bayorr.
mamat tu biol skejap..terus tanya nama aku, aku kata nak buat apa tanya nama, aku angkat tangan je dia terus buat gaya nak tepis padahal aku nak tanggal cermin mata je. dah biol kena luku dengan nan jadi senget otak dia. terus dia tak tanya nama dah hehe bongok.....
bebusking lah keh nan dengan meor, ada la sorang admire yang suka tengok keh mengamen di CM join skali.
ali..suara dia dah macam ramli sirap rose tapi lagi bangus dari ramli atau hatan atau stewart welding rod hehe..kira dia paling banyok menyanyi hehe, keh dengan meor pun dapat la relaks cuma kena jadi sesionist la dan sorang lagi kawan ali yang jadi gitaris malu malu dan lambat panas tu hahaha.
hujan lebat tiba tiba..... tiga tiga stage tak keluar suara, band band tak boleh form takut kena karen atau kena petir semua anak anak bersorak mencari tempat untuk berteduh. muda mudi bertumpu pada bost pengamen, maka terjadilah pertandingan bost sapa yang paling meriah. ahh mesti la bost kitorang yang paling meriah sebab ada musik dan boleh nyanyi dalam hujan lebat, diorang ramai ramai nyanyi sama sama hehe ada untung juga hujan dan gitar kapok kan.
lepas tu kan aku nampak hanh...farhana.......................dia bagi tanda peace. aku senyum je. ada mamat gemok jalan sebelah dia. aku rasa nak lipat lipat je mamat tu hehe
rOck tHe World acara tahunan yang tahun depan aku harap lagi best la perjalan acaranya...
haihhh..
Zul.. fadli..diva dilla sara pun ada, jual tiket efek rumah kaca jual buku jual keranda, jual majalah perak darul katun dan beberapa helai tshirt yang muda mudi suka pakai.
aku tengokkan je lagak anak2 muda layan musik, pecahhhh.......
sama macam aku masa dulu dulu kala waktu umur belasan tahun.
parahhh yeop, 3 stage nye tu, memang organiser macam dah tak de negeri lain lagi nak buat rock the world. hancur hancur...lingkup yeop bior nye lingkup..kalau aku jadi organiser, aku akan buat kat JB satu sebab rakyat selalu dahagakan musik disana, penang satu dan kay el satu ha kan bagus...apa tak bagus ke cadangan aku tu. satu hari ada tiga negeri buat konsert rock de world, tak bagus ke?
jadah..korang faham apa aku cakap
tinjau punya tinjau kitorang jumpa bost TM yang ada awek gebu putih ntah cina ke melayu tak pasti boleh la dikatakan 1malaysia sebab semua cantik cantik tapi kurang senyumnya mungkin sebab bahang panas yang menyerap sampai kepakaian dalam mereka yang lembab dibasahi peluh.
nan tercari cari organiser yang menguruskan pengamen, meor dah naik gila..bini ku oh biniku yeop sabor yeop kata aku....setelah diluku oleh nan lima kali organiser yang macam aw aw tu baru comfirmkan tempat kitorang bebusking, dan dan tu juga mamat tu nak bayor tapi meor kata bior le keme keme ni mengamen dulu dah siap mengamen boleh la bayorr.
mamat tu biol skejap..terus tanya nama aku, aku kata nak buat apa tanya nama, aku angkat tangan je dia terus buat gaya nak tepis padahal aku nak tanggal cermin mata je. dah biol kena luku dengan nan jadi senget otak dia. terus dia tak tanya nama dah hehe bongok.....
bebusking lah keh nan dengan meor, ada la sorang admire yang suka tengok keh mengamen di CM join skali.
ali..suara dia dah macam ramli sirap rose tapi lagi bangus dari ramli atau hatan atau stewart welding rod hehe..kira dia paling banyok menyanyi hehe, keh dengan meor pun dapat la relaks cuma kena jadi sesionist la dan sorang lagi kawan ali yang jadi gitaris malu malu dan lambat panas tu hahaha.
hujan lebat tiba tiba..... tiga tiga stage tak keluar suara, band band tak boleh form takut kena karen atau kena petir semua anak anak bersorak mencari tempat untuk berteduh. muda mudi bertumpu pada bost pengamen, maka terjadilah pertandingan bost sapa yang paling meriah. ahh mesti la bost kitorang yang paling meriah sebab ada musik dan boleh nyanyi dalam hujan lebat, diorang ramai ramai nyanyi sama sama hehe ada untung juga hujan dan gitar kapok kan.
lepas tu kan aku nampak hanh...farhana.......................dia bagi tanda peace. aku senyum je. ada mamat gemok jalan sebelah dia. aku rasa nak lipat lipat je mamat tu hehe
rOck tHe World acara tahunan yang tahun depan aku harap lagi best la perjalan acaranya...
Selasa, 15 Desember 2009
anak haruan makan haruan
Bulan sebelas bulan duabelas banyak banyak
bulan satu bulan dua bulan tiga sedikit sedikit
bulan empat bulan lima bulan enam dan bulan tujuh jarang jarang
bulan lapan sembilan dan sepuloh kadang kadang
akhirnya bangsa melayu hilang didunia kerana nak nikah susahhhhhhhh banyak wang mesti dilaburkan kena tunggu bulan bulan tertentu sahaja jabatan agama korup kadi kadi koruppp imam imam korupp ibu bapa koruppp mereka tidak berkhidmat untuk tuhan dan masyarakat mereka semua mengutamakan berapa banyak duit yang mereka akan perolehi berapa besar nanti majlis perkahwinan anak mereka sehingga tiada yang boleh menandinggi tingginya wang hantaran berapa banyaknya dulang dulang hadiah bermegah berhias dengan persalinan tradisi setiap ugama dan bangsa tapi masih tetap bersikap prejudis.
islam?
raja raja mengutip cukai cukai haram untuk berenjoyy dengan perempuan perempuan pelacur tidak langsung berfikir bagaimana untuk menjadikan bangsa melayu 70 juta orang sedangkan bangsa asing sibuk memperbanyakkan lagi kelahiran sehinggakan anak anak yang lahir tanpa ikatan pernikahan direkrut sebagai pejuang bangsa.
mufti berteriak diatas mimbar dengan menyatakan fatwa fatwa songsang yang melanggar hak kebutuhan.
para menterinya didapati subahat membunuh dengan niat, berjalang kesana kemari menaiki kapal terbang dan kapal layar memiliki rumah penginapan mewah dan mendapat segala kemudahan yang rakyat lapar hanya diliur liurkan.
islam?
dan akhirnya lebih selesa bangsa melayu tidak perlu nikah kawin, jumpa maen tak pun nikah kat siam. bangsa cina semakin riang membawa pelacur pelacur kemalaysia.
kepada lelaki lelaki melayu yang tak punya bini atau ketagih burit atau bini dirumah dah monopose atau bini tak bagi berpoligami pergilah korang maen pelacur jangan rogol sana rogol sini jangan rogol anak sendiri jangan jadi jalang!!
bulan satu bulan dua bulan tiga sedikit sedikit
bulan empat bulan lima bulan enam dan bulan tujuh jarang jarang
bulan lapan sembilan dan sepuloh kadang kadang
akhirnya bangsa melayu hilang didunia kerana nak nikah susahhhhhhhh banyak wang mesti dilaburkan kena tunggu bulan bulan tertentu sahaja jabatan agama korup kadi kadi koruppp imam imam korupp ibu bapa koruppp mereka tidak berkhidmat untuk tuhan dan masyarakat mereka semua mengutamakan berapa banyak duit yang mereka akan perolehi berapa besar nanti majlis perkahwinan anak mereka sehingga tiada yang boleh menandinggi tingginya wang hantaran berapa banyaknya dulang dulang hadiah bermegah berhias dengan persalinan tradisi setiap ugama dan bangsa tapi masih tetap bersikap prejudis.
islam?
raja raja mengutip cukai cukai haram untuk berenjoyy dengan perempuan perempuan pelacur tidak langsung berfikir bagaimana untuk menjadikan bangsa melayu 70 juta orang sedangkan bangsa asing sibuk memperbanyakkan lagi kelahiran sehinggakan anak anak yang lahir tanpa ikatan pernikahan direkrut sebagai pejuang bangsa.
mufti berteriak diatas mimbar dengan menyatakan fatwa fatwa songsang yang melanggar hak kebutuhan.
para menterinya didapati subahat membunuh dengan niat, berjalang kesana kemari menaiki kapal terbang dan kapal layar memiliki rumah penginapan mewah dan mendapat segala kemudahan yang rakyat lapar hanya diliur liurkan.
islam?
dan akhirnya lebih selesa bangsa melayu tidak perlu nikah kawin, jumpa maen tak pun nikah kat siam. bangsa cina semakin riang membawa pelacur pelacur kemalaysia.
kepada lelaki lelaki melayu yang tak punya bini atau ketagih burit atau bini dirumah dah monopose atau bini tak bagi berpoligami pergilah korang maen pelacur jangan rogol sana rogol sini jangan rogol anak sendiri jangan jadi jalang!!
Jumat, 11 Desember 2009
dari pasar seni kewangsamaju

"nik. aku pegi beli sayur jap nanti boleh masak tuk tengah hari''
aku pandang pintu bilik terbuka, roh balik semula.
''syakila..bunga cehhh. aku senyum
Pagi seperti biasa abg mie akan turun kedai beli surat khabar dan sedikit buah tangan. Mie, ya mie kancer brader yang kool. Aku kerap bangun lewat hahaha biasa.
Kebebasan.... ya, kita mesti percaya bahawa kita tahu apa yang sedang kita lakukan. Kita memang tak boleh dihalang atau dalam ertikata dilarang melarang.
Apa yang aku perbuat tidak boleh dimengertikan oleh orang yang tidak mengenali, dan jangan harap' kau tak kan pernah mengenali ku.
Bagi musim yang akan berganti sekali lagi dan yang telah pergi, aku panjangkan syukur.
Tak masuk akal wangian bunga tanjung? sekarang orang nak pakai Dior la tak pun dunn...errr nanti kejap, apakah aku salah eja?
Senin, 07 Desember 2009
ini sebahagian lagi kisah
GRO siam ada mykad ooo........ aku dapat berita ni dari sorang member masa minum kat annex semalam. Member aku ni bagitau lagi minah siam ni telah menggunakan kewarga negaraan indonesia ketika memohon mendapat mykad. Suaminya seorang angota rela telah bersama pihak yang tidak bertanggungjawab termasuk orang dalam pendaftaran negara telah meluluskan permohonan itu. Siapa orang jabatan pendaftaran negara tu aku tak berani nak cakap sebab ramai kan cuma diminta pihak yang terbabit mengambil tindakan.
Dengan menggunakan nama Aminah bt kadir yang sekarang ini menetap disimpang Mimaland gombak dan mempunyai sebuah kedai menjual nasi lemak warung kopi ini sebenarnya adalah seorang warganegara siam yang ditahan dalam operasi pelacuran disekitar ibu kota beberapa tahun lalu dan telah dikahwini oleh seorang angota rela yang sama-sama menjalankan operasi tersebut.
sembang kedai kopi melaporkan...
Dengan menggunakan nama Aminah bt kadir yang sekarang ini menetap disimpang Mimaland gombak dan mempunyai sebuah kedai menjual nasi lemak warung kopi ini sebenarnya adalah seorang warganegara siam yang ditahan dalam operasi pelacuran disekitar ibu kota beberapa tahun lalu dan telah dikahwini oleh seorang angota rela yang sama-sama menjalankan operasi tersebut.
sembang kedai kopi melaporkan...
Langganan:
Postingan (Atom)
Daftar Blog Saya
nik jidan
1
kudrat
rasa
Pengikut
Arsip Blog
Mengenai Saya
-
Kenapa MIMOS YANG DI AUDIT BUKAN MY DIGITAL ID? -  PERTANYAAN KEPADA MENTERI Soalan: Minta MENTERI memberikan penjelasan berhubung tadbir urus dan perlaksanaan projek My Digital ID, khususnya melibatk...6 bulan yang lalu
-
RANCANGAN JAHAT ZELENSKY - RANCANGANZELENSKY YANGAMAT JAHATAMINTEMBAK POLANDTUDUH RUSIA KETIKA G20MESYUARAT DI BALIKHALAS3 tahun yang lalu
-
-
TUNGGU PELUANG, CARI PELUANG.. - Tunggu peluang, cari peluang..dapat peluang, ruang pun dibuka. Tunggu peluang, payah le sikit sebab kita tunggu je, entah dapat entahkan tidak.. Saya berbu...8 tahun yang lalu
-
Musim blog sudah pupus - Musim blog sudah pupus. Fungsinya sudah diambil alih Facebook. Blog yang tercicir masih hidup, itu boleh dikatakan amat bertuah. Mungkin sebab yang gunakan...10 tahun yang lalu
-
Jaman Berubah - Kalau Allah sudah berkehendak, tidak ada yang mustahil bagi-Nya. Mudah bagi Allah membalik apa yang ada sehebat sekokoh apapun itu, semudah kita membalik t...11 tahun yang lalu
-
Malang - Kota Malang, Jawa Timur. 7 jam (dengan keretapi) dari Yogjakarta ialah sebuah kota yang bernama Malang. Tak tahulah kenapa namanya Malang. Mungkin sebab...12 tahun yang lalu
-
-
-
-

